DanskHåndbold Syd
DanskHåndbold Syd
Vi dækker det sydlige Jylland og Fyn:
Grindsted - Varde - Billund - Vejle - Esbjerg - Fanø - Vejen - Kolding - Fredericia - Haderslev - Tønder - Aabenraa - Sønderborg - Middelfart - Nordfyn - Assens - Odense - Kerteminde - Faaborg-Midtfyn - Nyborg - Svendborg - Ærø - Langeland.
På denne side finder I information om turneringer, stævner og andre aktiviteter samt hvem I skal ringe til, hvis en kamp f.eks. skal rykkes. Hvis I har brug for hjælp i foreningen eller ønsker at vide mere om de mange uddannelsesmuligheder.
Mail: Danskhaandboldsyd@danskhaandbold.dk
Telefon: 70 27 47 47
CVR nummer: 43855204
Kontor - Vejen
Jacob Gades Allé 1
6600 Vejen
Kontor - Odense
Stadionvej 50 C
5200 Odense V
Telefoniske åbningstider:
Mandag: Kl. 10.00 - 15.30
Tirsdag: Kl. 09.00 - 15.30
Onsdag: Kl. 09.00 - 15.30
Torsdag: Kl. 09.00 - 15.30
Fredag: Kl. 09.00 - 13.00
Lørdag: Lukket
Søndag: Lukket
Vagttelefon:
Tlf.: 70 27 47 47
Dommervagt: Lørdag og søndag kl. 09.00 - 11.00
- Hvis en dommer skal melde afbud / besked om aflyste kampe, manglende dommere el. lign.)
Medarbejdere
Konsulenter
Bestyrelse
Turneringsudvalg
Børneudvalg
Medlem
Thomas Brandt Nyegaard
Ungeudvalg
Medlem
Mette Sjøberg
Dommerudvalg
Uddannelsesudvalg
Formand
Maria Thuesen
Medlem
Chris Yamato Sawaguchi
Medlem
Joakim Pedersen
Medlem
Lars Lynge Larsen
Talentudvalg
Turneringer
Her finder du alle regionens turneringer. Du kan også bruge søgefunktionen på forsiden, til at finde specifikke rækker i en turnering.
Turneringen 2023-24
Det er besluttet, at vi i DanskHåndbold Syd kun kårer regionale ungdomsmestre i A / AA / 2. Div. / 1. Div. B – rækkerne, fra U-13 og op.
Det betyder, at vi kårer regionale mestre i følgende ungdomsrækker:
I rækker med kun én pulje kåres puljevinderen samtidig som Regional Mester.
- U-13 Pige AA
- U-17 Pige 1. Div. B
- U-17 Drenge 1. Div. B
- Alle U-19 rækkerne for både Drenge og Piger
I rækkerne med 2 puljer, hvor der skal spilles en hjemme-/udebanekamp mellem de to samme hold, der skal holdene selv internt bestemme hvornår de vil spille. Der kan dog ikke spilles senere end tirsdag d. 30. april.
- En nærlig fremtidig lodtrækning afgør, hvilke af de to hold, der starter på hjemmebane.
Det gør sig gældende for puljevinderne af:
- U-13 Drenge AA
- U-15 Drenge 1. Div. B
- U-17 Pige A
I rækkerne med 4 puljer, hvor der spilles en semifinale og finalekamp, der vil kampene som udgangspunkt blive placeret d. 14. april og 28. april, medmindre de involveret hold internt beslutter at spille kampene på et andet tidspunkt.
- En nærlig fremtidig lodtrækning afgør, hvilke af de fire hold, der har hjemmebane i hhv. både semifinale og finalekampen.
Det gør sig gældende for puljevinderne af:
- U-13 Pige A
- U-15 Drenge A
- U-15 Pige A
- U-17 Drenge 2. Div.
I rækkerne med 3 puljer, hvor der spilles på én stævnedag, der vil kampene som udgangspunkt blive placeret d. 21. april, medmindre alle tre hold internt aftaler at flytte kampene til en anden dag.
- Efter ”først til mølle” princippet bliver hjemmebanefordelen tildelt den forening, som ønsker at være stævneansvarlig for disse kampe d. 21. april. Skriv derfor en mail til undertegnet, hvis I ønsker jeres hold på hjemmebane dén dag.
Det gør sig gældende for puljevinderne af:
- U-15 Drenge 2. Div.
- U-15 Pige 2. Div.
- U-17 Piger 2. Div.
I rækkerne med 5 puljer, hvor der spilles på to stævnedage, der vil kampene som udgangspunkt blive placeret på hhv. d. 14. og 28. april, medmindre alle fem hold internt aftaler at flytte kampene til en anden dag.
- Efter ”først til mølle” princippet bliver hjemmebanefordelen tildelt den forening, som ønsker at være stævneansvarlig for disse kampe d. 14. og 28. april. Skriv derfor en mail til undertegnet, hvis I ønsker jeres hold på hjemmebane på én af de to respektive datoer.
Det gør sig gældende for puljevinderne af:
- U-13 Drenge A
Det er netop besluttet, at oprykningen til Danmarksserien sæson 24/25 sker efter disse forhold:
Via lodtrækning er det afgjort, at puljevinderne (eller det bedst placeret oprykningsberettiget hold) i følgende puljer fra Serie 1 skal møde hinanden i en hjemme-/udebanekamp, hvor den samlet vinder af de to kampe rykker op i Danmarksserien:
Pulje 3 – Pulje 1
Pulje 2 – Pulje 4
Pulje 6 – Pulje 5
Holdet der står først anført, starter på hjemmebane.
De to indbyrdes kampe spilles som udgangspunkt hhv. søndag d. 21/4 og d. 28/4. Det er derfor hjemmebaneforeningens ansvar at finde banetid i en tilgængelig hal den respektive dato, og selv anføre kamptidspunktet ind via ”Multikampredigering” på Håndoffice. Kamptidspunktet skal senest være indskrevet tirsdag d. 9/4.
Men, hvis de to hold indbyrdes hellere vil spille på en anden dag eller bytte rundt på, hvem der starter med hjemmebane, så er de frit stillet til at beslutte dette. I så fald, så skal I blot skrive en mail til Peter-Tommas Møss med kampnummeret, og de præcise detaljer om kampflytningen.
Kampen kan dog ikke spilles senere end søndag d. 28/4.
Som ved ombrydningen før jul, så skal denne formular udfyldes, hvis man gerne vil rykke op fra serie 2 til serie 1 til den kommende sæson.
Husk, at alle Serie 2 hold kan udfylde formularen. Det er dog kun de hold, der ender på 1. pladsen i deres respektive Serie 2 pulje, som er sikker på at blive tildelt en plads i Serie 1
Santander Cup - Informationer
Datoer for de forskellige runder i Santander Cup
Pokalturnering for ungdom 23/24
Propositionerne for Pokalturnering for Ungdom i DanskHåndbold Syd er opdateret og gældende pr. 8. november 2023.
Pokalturnering for Ungdom - DanskHåndbold Syd
Propositioner - Pokalturnering for Ungdom - DanskHåndbold Syd
Ungdoms Divisions Cup Vest 23/24
Stævner
Her finder du alle DanskHåndbold Syds stævner.
Du kan også bruge søgefunktionen på forsiden, til at finde specifikke rækker.
Børnestævner i DanskHåndbold Syd
DanskHåndbold Syd tilbyder stævner for børnehåndboldhold fra U5 - U13
Herunder finder I en oversigt over stævnerne 2. halvsæson for 23-24 sæsonen.
Stævnerne er inddelt i to, grundet de tidligere arbejdsgange.
Totalstævnerne er med forhåndsbestemte haller, og dem der hedder "stævne" er med rækkeinddeling som udgangspunktet, for at skabe ligeværdige kampe.
Totalstævnerne finder I her
Stævnerne finder I her
Invitationerne bliver også løbende sendt til de trænere der har fået anført at de er trænere for de gældende årgange i HåndOffice.
Tilmelding sker via HåndOffice (Tryk på linket for vejledning i hvordan I tilmelder et hold).
Der er åbnet for tilmelding til stævnerne for denne halvsæson, på håndoffice.
I kan se en oversigt her
Invitationerne bliver også løbende sendt til de trænere der har fået anført at de er trænere for de gældende årgange i HåndOffice.
Tilmelding sker via HåndOffice (Tryk på linket for vejledning i hvordan I tilmelder et hold).
Der er åbnet for tilmelding til stævnerne for denne halvsæson, på håndoffice.
I kan se en oversigt her
Invitationerne bliver også løbende sendt til de trænere der har fået anført at de er trænere for de gældende årgange i HåndOffice.
Tilmelding sker via HåndOffice (Tryk på linket for vejledning i hvordan I tilmelder et hold).
Inden sommerferien blev der udsendt mail med information, til samtidige foreninger i DanskHåndbold Syd, om den kommende sæsons børnestævner.
Se mere via linket her!
Arrangørforpligtelser og datoer
Hvis I ønsker at være arrangør for et af stævnerne, er det følgende opgaver I skal varetage:
- Sørge for at hal og baner er klar
- Bolde til at spille med
- Adgang til måltavle til at styre tid
- En stævneansvarlig fra foreningen
- Den stævneansvarlige skal være klar til at hjælpe med ændringer i programmet, hvis et hold melder afbud efter kontorets lukketid fredag, eller et hold udebliver
- styre haluret
Datoerne kommer her, og bliver snarest lagt på hjemmesiden under ”Stævner”
- September
- Oktober
- November
- November
- December (Julestævne)
- Januar
- Februar
- Februar
- Marts
- Marts (Afslutningsstævne)
Der planlægges også et event i stil med overnatningsstævnet for U8, d. 4.-5. april 2025
I ansøger om at blive arrangør, ved at lægge tider ind HåndOffice, under banetider. I finder en guide til at gøre dette, ved af følge dette link
Inden 1. Juli vil alle der har lagt banetid ind til børnestævner, i HåndOffice, modtage en mail om hvilke datoer de har fået tildelt – og hvis I vil være sikre på at få et stævne, må I meget gerne lægge flere datoer ind i systemet. Deadline for at lægge tider ind i HåndOffice er d. 8. maj 2024
Five-a-side stævner
Der er nu åbn for tilmelding til stævnerne i sæson 2023-2024.
Se stævneplan m.m. her!
Håndboldkaravanen
Vi har et fornyet karavanekoncept til foreningerne i DanskHåndbold Syd. Konceptet er målrettet børn i 0. - 3. klasse. I år vil vi sammen have et øget fokus på rekruttering af medlemmer og hvordan vi fastholder nye medlemmer. Karavanen er et endagsevent, hvor skolerne kommer på besøg i hallen og eleverne får en god oplevelse med håndbolden. Der er gode muligheder for at rekruttere nye spillere til din forening.
Din forening kan nu blive en del af et godt koncept, som giver gode oplevelser til både børn, skole og forening i dit nærområde.
Pris for første besøg er 0 kr - herefter 1000 kr pr. besøg.
Håndbold i skolen
Håndbold i skolen er et nyt koncept, hvor DanskHåndbold Syd sørger for idrætsundervisningen i 4 uger, for 4.-6. klasse på jeres lokale skole. DanskHåndbold Syd sørger for en instruktør til alle 4 uger, enten 3 gange af 2 timer eller 4 gange af 1½ time med håndbold i idrætsundervisningen. Foreningen får desuden en stor synlighed på skolen, et øget rekrutteringsgrundlag og et samarbejde med skolen og DanskHåndbold Syd. Prisen for forløbet er 5500, hvor DanskHåndbold betaler 2000. Jeres pris bliver derfor 5500 kr. for forløbet. Skolen får desuden også et start-kit til håndbold undervisning, bestående af bolde, kegler og overtrækstrøjer
Her finder I yderligere, vigtig, information og ansøgningsformular
Håndboldens Dag 365
Håndboldens Dag giver jeres forening mulighed for at vise alle jeres gode håndboldaktiviteter frem til alle i byen.
Læs mere om Håndboldens Dag 365
Uddannelse
DanskHåndbold tilbyder en lang rækker uddannelser:
Vi har også samlet alle uddannelses- og kursustilbud i en samlet kursuskalender.
Turneringstilmelding
For information om tilmelding, priser og andre gebyrer til turnering kontakt kontoret.
Årgangsinformation
Spilletid og dommerbemanding
Kvinde Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommere: 2
1. division kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommere: 2
2. division kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 80 minutter
- Dommere: 2
3. Division kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 80 minutter
- Dommere: 2
Serie Region + 1 kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
Serie 2 kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 1
Serie 3 + 4 kvinder
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 1
U-19 kvinde Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommere: 2
U-19 kvinde 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-19 kvinde 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-19 kvinde A og B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 1
U-17 Pige Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommere: 2
U-17 Pige 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-17 Pige 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-17 Pige A og B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 1
U-15 Pige 1. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige 1. Division A
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige 1. Division B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige 2. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige A, B + C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-13 Pige AA
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-13 Pige A, B + C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-11 Pige AA
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-11 Pige A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-9 Pige A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-9 Piger (flere kampe samme dag)
- Spilletid: 2X13 min.
- Tid i alt: 30 minutter
- Dommere: 1
Herre Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommer: 2
1. division herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommer: 2
2. division herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 80 minutter
- Dommer: 2
3. division herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommer:
Serie Region + 1 + 2 herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
Serie 3 + 4 herrer
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 1
U-19 herre Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommer: 2
U-19 herre 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-19 herre 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-19 herre A + B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge A
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 1
U-15 Drenge 1. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge 1. Division A
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge 1. Division B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge 2. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge A, B + C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-13 Drenge AA
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-13 Drenge A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-11 Drenge AA
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-11 Drenge A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-9 Drenge A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-9 Drenge (flere kampe samme dag)
- Spilletid: 2X13 min.
- Tid i alt: 30 minutter
- Dommer: 1
Flytning af kamp eller afbud
Flytning af kampe på en forenings begæring kan finde sted såfremt, der i enighed med modstanderforeningen foreligger en udfyldt flytteanmodning hos den administrative turneringsledelse senest kl. 12.00 sidste hverdag før kampdato.
Ingen kamp kan flyttes til et senere tidspunkt end otte dage før sidste spillerunde. En flyttet kamp kan tidligst afvikles 72 timer efter anmodning om flytning.
Gebyr for flytning iht. gebyrlisten opkræves efterfølgende foreningen, der har begæret flytningen.
Link: Vejledning om kampflytning (se under HåndOffice for foreninger)
Har I behov for at sende afbud til en kamp, så kontakt kontoret. Gerne så tidlig som muligt og meget gerne inden kl. 14.00 på hverdage samt fredag og inden kl. 12.00 for kampe i weekenden, så vi ikke har dommere og hold til at stå ude ved kampe, der ikke bliver spillet.
Såfremt afbuddet kommer inden for kontorets åbningstid, så sørger vi efterfølgende for at give modstanderne og dommerne besked om, at kampen er aflyst. Hvis afbuddet kommer så sent, at vi ikke har mulighed for at få dommerne taget af, så kan der efterfølgende opkræves dommerhonorarer samt kørsel til dommerne ud over afbudsgebyret.
I forhold til pludselig opståede afbud til lørdag og søndag uden for kontorets åbningstid, bedes formular udfyldt senest kl. 08:30 om morgenen. I bedes desuden orientere modstanderholdet om, at I ikke møder op, så de ikke står og venter ude i hallen. Et hold kan melde afbud til kamp op til 2 gange i en turneringsrunde. Ved flere afbud i samme turneringsrunde kan turneringsledelsen udelukke holdet af turneringen.
Der opkræves et gebyr for afbud.
Tidtager og sekretær ved dommerbord
Dispensation
Alle dispensationer søges igennem HåndOffice.
Link: Find vejledning om dispensationer (se under HåndOffice for foreninger)
Læs mere om dispensationer i Turneringsreglementet §3.4.
Link: Turneringsreglement for øvrige rækker (se under Reglementer)
Protest
Der er ofte spørgsmål til hvorledes man protesterer over hændelser i en kamp.
Kort kan det siges, at en protest skal nedlægges umiddelbart i forbindelse med hændelsen.
Protester over brug af ulovlig spillere kan dog ske indtil 10 dage efter kampen, dog senest 3 dage efter sidste spillerunde.
Såfremt foreningen ikke får medhold i protesten, vil der blive opkrævet et protestgebyr for behandlingen.
Læs mere op protester i Turneringsreglementer for øvrige rækker §8.16.
Link: Turneringsreglement for øvrige rækker (se under Reglementer)
Repræsentantskabsmøde
Alle foreninger i DanskHåndbold Syd inviteres til årets repræsentantskabsmøde, hvor vi håber at se så mange som overhovedet muligt.
I kan se den officielle indkaldelse her og tilmelding foregår på knappen herunder
Takster og gebyrer
Holdgebyr inkl. dommerudgifter for 1. halvsæson 2023/2024 finder I her.
Holdgebyr inkl. dommerudgifter - 1. halvsæson
Børnestævner
U-5, U-6 U-7 og U-8
Prisen til et børnestævne være 300 kr., og dette beløb inkluderer godtgørelse til de foreninger som er arrangør til stævnerne, udgifter til evt. stævneledere.
U-9, U-11 og U-13
Prisen for disse stævner er 350 kr., Prisen er inkl. dommerudgifter, stævnegodtgørelser m.v..
Der laves i denne sæson en beregning af dommerudgifterne på baggrund af et estimat.
Afregning af dommere til:
Turneringskampe:
- se oversigt
Private stævner:
- 5,00 kr. pr. minut pr. dommer
Trænings- og pokalkampe:
- 6,75 kr. pr. minut pr. dommer
Trænings- og pokalkampe:
- 7,75 kr. pr. minut (senior 2. div. og U-19 DL) pr. dommer
Pokalkampe i slutrunder med hold fra liga og 1. div.:
- Afregnes faktisk udgift.
Påsætningsgebyrer
Påsætning af stævner og kampe for medlemsforeninger i DanskHåndbold Syd:
- 0 kr.
Påsætningsgebyrer for ikke medlemsforeninger
- Kampe: 50 kr. pr. kamp
- Stævner (mere end 5 kampe) - 20 kr. pr. kamp
Kampe i DGI regi, afregnes efter gældende aftale.
Nye indstillede kandidater til udvalgene
Et par af vores udvalg, er der formænd som ikke står til genvalg, og derfor har vi fundet kandidater til udvalgene, dem kan I finde herunder
Dommerbestilling
Husk at kontakte kontoret i god tid når I ønsker at bestille dommere - gerne i op til 14 dage før kampen(e).
Foreningerne har ret til at bruge egne dommere (gebyrfrit) i forbindelse med afviklingen af træningskampe. Det skal præciseres, at foreningerne kun må kontakte og bruge dommere, som har klubtilhørsforhold til den pågældende forening.
Dommerne må i træningskampe mm. dømme en række højere, end de normalt gør i turneringen.
Afregning
Dommerafregningen foregår via kontoret på samme måde som turneringskampe.
Spiludviklingsreglerne
Spiludviklingsreglerne er af stor betydning for jer ude i foreningerne, og vi har derfor samlet det hele på siden herunder, som forhåbentligt kan svare på langt de fleste af jeres spørgsmål. Der er rigtig meget god information om reglen at finde herinde, og forskellige cases vil I også kunne finde.
Skulle I stadig have spørgsmål, så må I meget gerne ringe ind indenfor kontorets åbningstider, så vil vi altid gerne hjælpe med afklaring.
Regional træning
Der inviteres løbende til regional træning og nationale samlinger. Se mere information samt datoer for træningerne her.
Kommende samlinger:
2024
Onsdag den 21. februar 2024 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Piger - 17.00 - 19.00 (årg. 2008)
- U17 Piger - 19.00 - 21.00
Mandag den 25. marts 2024 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Piger - 17.00 - 19.00 (årg. 2009)
- U17 Piger - 19.00 - 21.00
Torsdag den 16. maj 2024 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Piger - 17.00 - 19.00 (årg. 2008)
- U15 Piger - 19.00 - 21.00 (årg. 2009)
Kommende samlinger:
2024
Onsdag den 21. februar 2024 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Drenge - 19,00 - 21,00 (årg. 2008)
- U17 Drenge - 17,00 - 19,00
Mandag den 25. marts 2024 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Drenge - 19,00 - 21,00 (årg. 2009)
- U17 Drenge - 17,00 - 19,00
Torsdag den 16. maj 2024 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Drenge - 19,00 - 21,00 (årg. 2009)
- U15 Drenge - 17,00 - 19,00 (årg. 2008)
Talenttrænere
Talentansvarlige
Martin Hjortshøj
Rasmus Thiemer-Jensen
Talenttrænere
Kim Torp Petersen
Morten Jørgensen
Martin Wolf Andersen
Mads Pehrson
Niels Sell
Målvogtertræner
Dennis Klinge
Sundhedsstab
Katrine Refshauge Hansen
Talentansvarlige
Thomas Høst
Flemming "Tuborg" Larsen
Talenttrænere
Lotte Nygaard
Søren Olesen
Simon Færgemann
Mette Sjøberg
Mark Aamann
Målvogtertræner
Lars Sune Petersen
Cecilie Søndergaard Kongstad
Sundhedsstab
Johanne Lotzkat Matz
Invitationskriterier
Som led i målet om at dyrke forskelligheden og holde tragten så bred som muligt forsøger vi os med såkaldte invitationskriterier ift. de regionale træninger.
Et åbent kriterie, som defineres af de talentansvarlige i den givne region, men her ønsker vi som udgangspunkt at give så mange forskellige spillere inspiration til deres træning hjemme i klubben. Disse er ofte placeret i enten starten eller slutningen af en sæson.
Her vil vi prioritere at invitere spillere på en given position i kombinationen bagspiller/streg/målvogter og bagspiller/fløj/målvogter
Som overskriften indikerer, vil vi prioritere at invitere spillere, som er født sent på året eller der ikke har spillet håndbold i lang tid. Derudover vil vi prioritere spillere hvor den fysiske ramme (fx højde eller generel størrelse) ikke er helt udviklet endnu.
Dette kriterie er kun aktuelt for U17. Tre gange på en sæson indkaldes der spillere til nationale samlinger og her vil der typisk blive indkaldt ca. 50-55 spillere. Spillere der ikke bliver indkaldt til den nationale samling, vil blive prioriteret til den regionale træning der er placeret omkring de nationale samlinger.